Di Udara - Efek Rumah Kaca


Efek Rumah Kaca is an Indonesian indie band. First time dengar lagu mereka di blog KakDek. Then Jumaat lepas tengok mereka perform live di Annexe Gallery, Central Market. Memang best tak hengat la. Music simple tapi sedap je dengar. And the words, beautiful. Lagu 'Di Udara' kat bawah ni paling aku suka. KakDek kata lagu ni 'macam *ginih* (thumbs up)'. Memang pun. Lepas dengar ERK perform live lagu ni aku terus beli album dia. Lagu ni dalam album pertama ERK.

Dengar dan nilai sendiri..


Di Udara
Aku sering diancam
juga teror mencekam
Kerap ku disingkirkan
sampai dimana kapan

Ku bisa tenggelam di lautan
Aku bisa diracun di udara
Aku bisa terbunuh di trotoar jalan
tapi aku tak pernah mati
Tak akan berhenti

Aku sering diancam
juga teror mencekam
Ku bisa dibuat menderita
Aku bisa dibuat tak bernyawa
di kursi-listrikkan ataupun ditikam

Tapi aku tak pernah mati
Tak akan berhenti
Tapi aku tak pernah mati
Tak akan berhenti

Ku bisa dibuat menderita
Aku bisa dibuat tak bernyawa
di kursi-listrikkan ataupun ditikam

Ku bisa tenggelam di lautan
Aku bisa diracun di udara
Aku bisa terbunuh di trotoar jalan

Tapi aku tak pernah mati
Tak akan berhenti

7 flew over the cuckoo's nest:

Syafiq Kadiran said...

camne aku bole lupe nk amik????
warghh!!!

aLan said...

err..mcm lg best lagu kita je..hehe ;p

mocQachinno said...

chuck and abang lan, eqa ade satu projek baru utk kowg..ngeheheh. nnt kte diskusi ye!

fazleena said...

macam ginih kan? :)

mocQachinno said...

definitely!

aLan said...

projek baru?? mcm menarik je..huhu...

Ariffin Abdullah said...

i thought they r local band.

Post a Comment

Mind you, anonymity is NOT cool, people.
=]

i ♥ audrey hepburn.

i do online.

tabung kawen. (tq for clicking!)

blog archive.

google followers.

networkedblogs followers.


--------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------