DARI AKU UNTUK GENG (by Dib)

selak2 buku 3 KUNTUM, terbaca satu puisi yang mengingatkan aku pada geng aku. aku akan sentiasa teringat kowg setiap kali terbaca puisi ni.
kepada geng aku, AKU SAYANG KAMU.

DARI AKU UNTUK GENG
(oleh Dib)

geng
biarlah mereka
biar mereka berbicara
tentang kita

geng
jadilah korang
jadi diri sendiri
pedulikan mereka

geng
teruskanlah saja
teruskan berbicara
teruskan berkarya
teruskan bercerita

geng
kita tak pandai meminta
kita tak pandai mengampu
kita hanya jadi siapa kita
kita tahu mereka cemburu

geng
selagi kita kawan
tiada siapa boleh lawan
kita pun tak berkenan
nak cari gaduh dengan setan

geng
jangan kau khuatir
di saat-saat getir

aku ada
aku ada.

kepada Dib: thanks for letting me share this with them. kan dah kata, cerita kita lebih kurang sama. *wink*

click here for more puisi from Dib or go to misteriaku.blogspot.com.

1 flew over the cuckoo's nest:

skid soil said...

hey geng!

Post a Comment

Mind you, anonymity is NOT cool, people.
=]

i ♥ audrey hepburn.

tabung kawen. (tq for clicking!)

blog archive.

google followers.

networkedblogs followers.


--------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------