RAYA '10


Happy Raya everybody! Yeah, I'm actually still in the mood for Raya celebrations. I've said it lots of time: this year's Raya is especially fun. Maybe it's because my family flew home from Brunei. Maybe it's because it has been a long time since I last went back to Tanjung Malim, Perak. Maybe it's because the whole Tok Rahman family had not gathered for a while. Or maybe it's all of the reasons mentioned.

My family (Papa, Mama, Aa, Aiman and Adib) arrived from Brunei a few days before Raya and we went to Tanjung Malim on Raya eve. Not everybody was there this year but it was merry enough. Pictures were taken, actions were recorded, moments were captured. It was indeed a lot of fun especially with the little nieces and nephews running around looking cute!


So again, HAPPY RAYA TO ALL!!




sesi eksperimentasi II


yang terlibat kali ini:
aa | aiman | adib | maya | cu man
bak kata orang putih, "the more, the merrier".
*senyum*







dan teruja bila sesuatu yang tak tersengaja menghasilkan sesuatu seperti ini:


(more photos of Sesi Eksperimentasi II via Facebook here.)


SAMPAI TUA by Fynn Jamal

ini untuk kekasih hati aku. yang semalam telah tersentap jiwanya oleh sesuatu yang tak tersengaja. yang telah berkecamuk mindanya disebabkan perkara yang terjadi tanpa rela.


sayang, berhenti bersedih. kalau tak hati aku yang pedih.


SAMPAI TUA by Fynn Jamal


kasih

kesatkanlah airmata

ku dah tiba


kasih

percayalah aku kan ada

sampai tua


ini sumpahku padamu

usah kau patah dan layu

garing siang malam beku

pasakku teguh untukmu


mungkin taufan akan surut

tetap datang petir ribut

setiapnya aku sambut

untukmu takkan ku takut


kasih

biarkanlah apa saja

takdir kita


kasih

pegangkanlah jariku lama

sampai tua


ini sumpahku padamu

usah kau patah dan layu

garing siang malam beku

pasakku teguh untukmu


mungkin taufan akan surut

tetap datang petir ribut

setiapnya aku sambut

untukmu takkan ku takut


dan malam takkan berhenti menghirup nyawamu kasih

dan siang akan berterus meratahmu sampai bersih

aman saja aku ada

dihirupratah pun tetap berpimpinan berdua

sampai tua

aku ada

sampai tua


aku, dia dan mamak al-falah.

aku, dia dan geng melangkah masuk Al-Falah dan terus ambil port biasa kami di tepi belakang kedai mamak tu.

mamak : mau minum apa?
dia : macam biasa lah.
mamak : ok. kopi 'o' satu. lagi?
aku : macam biasa juga.
mamak : erk? (muka blur)

haih.. tak aci betul mamak ni. aku rasa dah tiap2 malam aku order teh 'o' panas.

mood hari ini:

1. tak sanggup nak tinggal di UMP lama2 terutama setelah melihat bazar ramadhan UMP yang semakin hambar dan kurang manusia.


2. tak larat memikirkan lab selama tiga jam tanpa henti pada pukul 8 pagi esok hari terutama bila mengetahui esok adalah giliran aku untuk dinilai oleh Jurutera Pengajar.

3. tak seronok pergi ke kelas terutama ketika berjalan ke kelas dan merasakan blok W tersangat lengang tiada manusia sepertinya budak2 kelas aku saja yang rajin enggan batalkan kelas.

4. tak sabar nak balik bercuti sempena raya terutama menunggu kepulangan keluarga tercinta yang sudah lama tak beraya di Malaysia.

5. tak tahu nak buat apa pada baju raya yang agak besar kerana ditempah mengikut ukuran badan sebelum hilang 5 kg terutama bila tukang jahit dah tak mahu terima tempahan/ubahsuai baju.

6. tak terasa yang Ramadhan dah nak sampai penghujungnya terutama bila tak sempat nak berbuka puasa beramai2 dengan budak2 kelas dan Senandika.


i ♥ audrey hepburn.

tabung kawen. (tq for clicking!)

blog archive.

google followers.

networkedblogs followers.


--------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------